Održali smo edukativno-senzibilizacijsku radionicu sa učenicima OŠ Budaševo i pojačanjem iz Udruga IKS i stranim volonterima Europskih snaga solidarnosti !
Bilo nam je izuzetno zadovoljstvo upoznati se s ovom energičnom i znatiželjnom grupom mladih ljudi. Radionica se održala 15.6.2023. na prostoru našeg malog vrta.
Kako bismo započeli radionicu i upoznali sudionike te “razbili led”, koristili smo zanimljivu igru upoznavanja. Svaki sudionik je imao priliku reći svoje ime i izraziti stvar, pojavu ili nešto što voli, a da riječ počinje na prvo slovo njegovog imena. Ova aktivnost nam je omogućila da se međusobno povežemo i stvorimo ugodno okruženje za daljnji rad.
Uvod u radionicu obuhvatio je temu pet osjetila koja omogućuju ljudima da primaju informacije o vanjskom svijetu. Sudionici su kroz radionicu imali priliku učiti o osjetilima vida, sluha, njuha, okusa i dodira te kako svako od njih igra važnu ulogu u našem doživljaju svijeta. Kroz integraciju informacija iz različitih osjetila, mozak stvara cjelovitu sliku o našem okruženju.
Prva vježba koju smo provodili bila je “Pogodi zvuk”. Cilj ove vježbe bio je upoznati sudionike s različitim zvukovima i njihovim utjecajem na naše doživljaje. Sudionici su imali priliku slušati različite zvukove i pokušati pogoditi o kojem je zvuku riječ. Također su izražavali osjećaje na koje ih svaki zvuk asocira. Ova vježba je posebno naglasila važnost zvuka i zvučne percepcije kod osoba s oštećenjem vida, ali I verbalne I neverbalne komunikacije u kontekstu osoba s oštećenjem vida.
Nakon toga, prešli smo na vježbu “Saznaj dodirom”. Cilj ove vježbe bio je naglasiti važnost osjeta dodira. Sudionici su iz vrećice izvlačili različite materijale ili predmete te opisivali njihovu teksturu i pokušavali ih prepoznati dodirom. Ovom vježbom sudionici su spoznali koliko je dodir važan osjet koji nam omogućuje da prepoznamo različite tjelesne senzacije i informacije o okolini.
Treća vježba bila je “Njuškalo”. Cilj ove vježbe bio je koristiti njuh kako bismo spoznali okolinu i razumjeli utjecaj mirisa na naš doživljaj svijeta. Svaki sudionik je dobio staklenku s mirisnim predmetima (začinsko bilje, čajevi, ocat, cvijeće itd.) te je trebao identificirati miris i izraziti asocijacije na taj miris. Ova vježba je istaknula važnost njuha i njegovu sposobnost da nam pruži informacije o okolini i stvoriti emotivne reakcije.
Nakon osjetilnih vježbi, prešli smo na dio radionice u kojem su učenici Osnovne škole Budaševo kroz interaktivni rad upoznati sa specifičnostima slijepih osoba unutar funkcioniranja u svakodnevnom životu. Informacije koje smo prenjeli našim dragim sudionicima odnosile su se na zaštitne tehnike koje koriste slijepe osobe prilikom kretanja u otvorenom i zatvorenom prostoru, tehnike kretanja uz pomoć dugog bijelog štapa, psa vodiča i videće pratnje. Učenici su kroz cjelokupnu radionicu imali prilike iskusiti kako izgleda život slijepih osoba i s kojim se sve poteškoćama u svakodnevnom životu susreću, te na koji način videće osobe mogu pružiti odgovarajuću pomoć i podršku osobama s oštećenjem vida.
Nakon što smo sudionicima prenjeli mnoštvo znanja o slijepim osobama zajedničkim snagama slijepih korisnika i učenika, zasadili smo nekoliko presadnica bilja u naš senzorni vrt.
Za kraj radionice, održali smo raspravu o važnosti osjetila u svakodnevnom životu i o tome kako bismo mogli razumjeti i podržavati ljude s oštećenjem osjetila. Sudionici su imali priliku postaviti pitanja i iznijeti svoje misli i iskustva. Također smo razgovarali o različitim načinima na koje se možemo prilagoditi kako bismo stvorili inkluzivno i pristupačno društvo s jednakim mogućnostima za sve.
Ovim putem zahvaljujemo svim sudionicima što su pokazali veliki interes i angažman, te se veselimo ponovnom susretu.